Vintern har kommit till vårt avlånga land.
Att arbeta inom flyttbranschen på vintern kan vara tufft, inte nog med att snön och isen kan ställa till det ute på vägarna men även under själva lastning och lossnings momentet. Där kommer även ni in i bilden för att hjälpa oss. Genom att ni skottar samt sandar transportvägarna till och från er adress, trapporna kan man även gärna salta lite. Inte vill väl ni att vi trillar när vi bär era kära ägodelar?
Att flytta kan anses som att ”bara bära kartonger och möbler – hur svårt kan det vara?”.
Vi genomför i regel 4-5 större bohagsflyttar om dagen i Stockholm’s regionen där våra team arbetar flitigt tillsammans med nya miljölastbilar och den senaste tekniken. Personalen utbildas kontinuerligt i nya sätt att arbeta på för att säkert flytta era kära tillhörigheter från A till B och kanske till och med C ?
Likt alla yrken krävs engagemang, erfarenhet och förmågan att se problem och lösa dem snabbt innan ett agerande.
Vi vill att du skall tycka att det är kul med ditt nya bostadsbyte och lägga din fokus där, med vår helhetslösningar behöver du inte göra något alls, utan kan helt lägga fokus på upphandlingen av den nya bostaden och ev. förändringar ni önskar göra.
När du bokar till uppdrag med oss får du en kontaktperson som är ansvarig genom hela processen, detta innebär att du tillsammans med din kontaktperson går igenom hela processen och lägger upp en tidsplan för respektive moment. Samtliga moment följs kontinuerligt upp utav din kontaktperson, allt för att du inte skall behöva bli stressad över flyttprocessen.
När ni anlitar oss får ni även del utav många viktiga dokument att gå igenom, dessa dokument beskriver vår handlingsplan, utförande och process. Det för att ni redan i förväg skall veta hur vi arbetar och varför vi arbetar på det viset, ni får helt enkelt hela processen beskriven för er hur vi kommer att arbeta med ert uppdrag.
Vi arbetar strikt efter Bohag 2010 mot privatpersoner – Ett regelverk för Bohagsflyttar – Ett avtal upprättat mellan åkeriföretagen och konsumentverket.
När bohagstransporten är avklarad och lastbilen lämnat destinationen, står ni där med möblerna på plats och låt säga 130 ouppackade kartonger. Ingen Tv, Stereo, Nätverk, Tavlor, Inga väggfasta hyllor mm – Bara ett spännande tidskrävande uppacknings arbete, gärna med några barn som inte finner det lika intressant…
-”Hur kan vi hjälpa er här då?”
Enkelt bokar ni även vår uppskattade uppstarts tjänst, till er kommer några packmästare samt montör som snabbt och enkelt hjälper er att komma igång. Montören monterar upp/in allt som ni önskar, elektronisk utrustning, möbler, tavlor mm under tiden som packmästarna snabbt packar upp innehållet i kartongerna.
Vi brukar alltid erbjuda samtliga utav våra tjänster vid ett första skede, för att ni alltid skall veta vad kostnaden för samtliga tjänster är.
Även om ni har för avsikt att tex packa ihop er bostad själva men av olika anledningar inte hinner så kontaktar ni oss och lägger till önskad tjänst.
Förenklad flyttprocess finner ni nedan:
- Bokning/utförande av kostnadsfri besiktning
- Material leverans
- Packning (sker oftas dagen innan lastning)
- Bohagstransport
- Flyttstädning med inflyttnings garanti
- Uppackning
- Material hämtning
- Uppföljning av hela uppdraget
Flytta lite längre bort?
För er som skall flytta lite längre har vi även lastbilar som varje vecka befinner sig på olika orter både i norr och i söder.
Det medför att vi kan erbjuda våra kvalitativa tjänster i hela Sverige.
Att flytta 60 mil bort är för oss en enkel match, våra inrikes team har över 15 års vana och erfarenhet utav att just säkert flytta
familjer och företag lite längre bort.
Kontakt oss idag för ett kostnadsförslag.
Lämna ett svar