Under Februari månad har vi fram tills idag flyttat över 300 arbetsplatser fördelade på flertalet företag men än är det inte slut.
Vi har ca 180 arbetsplatser kvar som skall flyttas till nya lokaler och driftsättas. Vi är specialister på kontor/företagsflyttar oavsett om ditt företag består av två eller 2500 personer. Vi tar hand om allt från logitisklösningar, inköp och planering så ni kan jobba på som vanligt utan onödiga produktionsstopp. För att nå en kostnadseffektiv flyttprocess för ert företag får ni ta del av vår checklista. I och med den undviker ni de vanligaste fallgropar ett företag drabbas av under en företagsflytt/kontorsflytt.
Allt fler företag väljer vår -” Instant Start” tjänst slipper företagen ett onödigt produktionstopp. Med detta innebär det att företagen kan fokusera på sin verksamhet medans vi lägger upp logistiken och planeringen inför den kommande flytten. När inledningsprocessen är avklarad utför våra medarbetare förberedelser som ej påverkar företagets drift.
Flyttdagen planeras i minsta detalj, vid flyttstarten transporteras allt i rätt ordning och vid ankommande till den nya lokalen finns våra medarbetare på plats som ordning ställer samtliga arbetsplatser, där uppackning sker för varje arbetsplats även datorer och annan IT utrustning kopplas in. Den efterkommande flyttprocessen är den offentliga miljön och dess tillhörigheter. Avslutningsvis sker flytten av arkiv och förråd.
Efter följande vardag går våra medarbetare genom hela flyttprocessen tillsammans med era medarbetare och följer upp eventuella önskemål.
Ert företag är driftklart och redo för att producera.
I samband med företagsflytten erbjuder vi kostnadseffektiva arkiveringslösningar . Alla våra tjänster är inhouse i separata arkivhallar och utförs endast av behörig personal med tystnadsplikt.
Våra tjänster utförs med säkerhetsklassificering 6, oavsett om det gäller arkiv eller destruktion. Trygg och säker förvaring av dina handlingar. Med vår miljöklassade fordonspark erbjuder vi sluten direkt transport till en av våra anläggningar. Vi underlättar för företag, myndigheter och organisationer, oavsett bransch, genom att upplåta trygga och anpassade ytor för arkivering och magasinering. Vi erbjuder säkra och kostnadseffektiva utrymmen, dimensionerade efter just Era behov.
I enlighet med bokföringslagen skall dokument som används för att bevara räkenskapsinformation vara varaktiga och lättåtkomliga. De skall bevaras fram till och med det sjunde året efter utgången av det kalenderår då räkenskapsåret avslutades. Förvaringen skall ske i Sverige, i ordnat skick samt på ett betryggande och överskådligt sätt. Hos oss betalar Ni enbart för det utrymme Ni utnyttjar, vilket medför en kostnadseffektiv och optimerad lösning. Förvaringen sker i uppvärmda lokaler, materialet är förseglat och en kod ersätter företagsnamnet för högsta möjliga diskretion och säkerhet. Efter arkiveringstidens utgång ombesörjer vi destruktion av Ert material. Detta sker under full sekrettes och i enlighet med miljölagen.
Vid inhämtning av arkivering lämnas ett kvitto direkt på plats över den bokföring som lämnats ut en s.k ”Hämtningsorder”. För arkiveringen i fysisk form erbjuder vi 3 stycken olika modeller, varje modell anpassad efter efterfrågan och tillgänglighet.
Har ni frågor är ni välkomna att kontakta oss på 08-642 85 00 eller varför inte ställa era frågor till vår flytt chatt? Chatten är öppen vardagar 07:00-16:00
Välkomna!
Lämna ett svar